woensdag 25 september 2013

Popcorn Krokodil of Gele Sjaal....

Weer iets nieuws geprobeerd! Iets haken zonder patroon, maar met voorbeeld-sjaal voor de afmetingen en 'leuke haak-steken"boek voor de inspiratie. 
Misschien heeft dit meer uitleg nodig.....
Mijn nichtje/vriendin heeft een favoriete sjaal, maar wilde deze ook graag in een andere kleur voor bij haar nieuwe jas. 
Dus ben ik gewoon maar begonnen en heb ik na elke twee toeren mijn creatie op de voorbeeld-sjaal gelegd om te kijken of ik moest meerdere, minderen of lekker moest doorgaan met wat ik deed. Eenmaal op de helft gekomen, dit allemaal in spiegelbeeld weer herhalen. 
En om het mijzelf wat moeilijker te maken heb ik er een popcorn-steek door heen gegooid.
Bij de middelste rijen heb ik het steken aantal gelijk gehouden, alleen tussen de buitenste twee ben ik gaan meerdere en minderen. 

Als ik hem zo op de bank zie liggen is het net een gevilde gele krokodil.... maar goed, hij is volgens mij wel in de smaak gevallen. Hij zit heerlijk en doordat de uiteinden smaller zijn heb je niet zo'n dikke knoop onder je kin. 

p.s. het materiaal is van de Hema, die heeft tegenwoordig super grote bollen voor haaknaald 10.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten