woensdag 17 oktober 2012

Makkelijk Honden Speeltje Binnen 30 Minuten

Nora en ik zijn sinds kort begonnen met puppy-training, en daarvoor had ik een nieuw speeltje nodig die alleen daar wordt gebruikt. Ik zag dat er verschillende zelfgemaakte hingen, die je kopen kon. 
Nou, dat doe ik lekker zelf wel, dacht ik natuurlijk. 

Je hebt alleen maar een fleece-deken nodig en een schaar. 
Dan knip je 9 stroken, die knoop je samen vast aan één van de uit-einden. Je begint te vlechten met drie trosjes van drie stroken. Halverwege stop je, en neem je van elke tros 1 strook en begint met een kleine vlecht. Dan weer drie stroken van elke tros, en uiteindelijk heb je er nog maar drie over voor de laatste vlecht. 
Je moet telkens drie stroken van de drie verschillende trossen pakken zodat hij niet uit elkaar valt. 

Ik heb er drie trektouwen uit één deken kunnen maken. 
Het speeltje is afgelopen maandag uitvoerig getest en zeer geschikt bevonden, juist omdat de kleinere vlechtjes goed kunnen worden beetgepakt door Nora haar kleine bekje <(^y^)>.


Eindresultaat!

Van begint tot eind.

Van de drie trossen, elk één strook pakken om te vlechten.

Weer drie stroken pakken, van elke tros één.

Links dunne repen, rechte dikke repen en dus korter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten