dinsdag 22 april 2014

Eenvoudige Blaadjes met een Twist

Er lag al een tijdje een klein stapeltje stofstalen op mijn bureautje, eigenlijk te klein om er echt iets mee te doen en te mooi om weg te gooien. 
Na dat ik het voor de zoveelste keer in mijn handen had, kreeg ik opeens een ideetje doordat ik net de paastak had leeggehaald en die dus kaal in zijn vaas stond te wachten. 
Uit de hand heb ik eerst één kant van 
het blad gevormd door een zigzag-naad, de uit dun schuim geknipte vorm tussen de twee stukken stof gestopt en toen de andere kant van het blad genaaid. 
Net voor het einde er een lus van sisal touw vastgezet en toen met een normale rechte steek er een soort nerf ingemaakt. 
Om ze een beetje een 'swing' te geven heb ik er als een soort dauwdruppels, kleine kraaltjes opgenaaid. 
Zo, paastak ook weer tevree....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten