dinsdag 3 april 2012

Oma-kussentje van restjes

Mijn vader had al een keer een zak met bolletjes en een plaid van mijn oma meegenomen (zie vorige blogs).
Laatst kwam hij met de laatste restjes:
de sokkenwolletjes.
Het waren restjes waar mijn oma dus sokken mee maakten, mijn vader droeg ze altijd helemaal af. Het laatste paar zijn hem dan ook heilig, want mijn oma leeft niet meer. 
De bolletjes waren resten van orginele bolletjes (uit de winkel) en bolletjes met heel veel knopen omdat ze draadjes zelf aan elkaar had geknoopt tot één lange draad. Typisch en schattig.....
Op mijn haakclubje liet mijn juf Melissa (hahaha) een project zien waar ze mee bezig was. Ik moest gelijk aan de sokken-wolletjes denken en ben dus begonnen met stokjes-toeren en blaadjes haken.
Het patroon is van Attic 24, Blooming Flower Cushion.
Uiteindelijk zitten zo goed als alles verwerkt in de twintig toeren. Melissa heeft er twee gehaakt om er een tas van te maken, ik heb er één gemaakt omdat ik een zo groot mogelijk cirkel wilde maken.
Later heb ik hem op een rond kussen vastgezet. Precies op maat gemaakt, met binnenkussentje......
ook van restjes *(^_^)*.

In den beginne....

Na 15 toeren

Klaar! Nu een achterkantje maken

De achterkant van het haakwerk

In volle ornaat; mijn ode aan oma


Overslag,met los kussentje erin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten