woensdag 21 maart 2012

BIG SQUARES maken grote vesten

Van een lieve vriendin had ik bolletjes gekregen waarvan de kleur verloopt van gebroken wit naar oranje naar beige naar oud-roze. Daarbij was het ook nog een dikke draad, lekker snel om mee te werken dus! Ik had al een patroon van Drops (Spring Cozy W-420)op het oog, dus na wat gereken ( ipv van naald 5 moest ik naald 8 gebruiken) ben ik begonnen.
Had ik alleen maar beter gelezen..... ooooh, wat ben ik soms ongeduldig....want nu is hij eigenlijk te groot geworden. Nouja, even diep zuchten en naar een oplossing zoeken. Eerst heb ik bovenlangs twee extra toeren gehaakt zodat die omgeslagen kon worden, hij krulde namelijk al een beetje omdat hij dus te groot is. Van het restje heb ik een lange centuur gehaakt en door het vest geregen.
Eerst halverwege, later helemaal richting de nek. Nu is hij wat aangerimpeld en sluit hij beter aan.
Volgende keer toch maar beter lezen en de aangegeven draaddikte en haaknaald gebruiken, dat scheelt waarschijnlijk heel wat werkt en kan ik sneller weer met een volgend project beginnen (^-^).










Geen opmerkingen:

Een reactie posten